Followers

March 3, 2011

spm: KECEWA

As-salam

Selamat petang korang! alhamdullillah! air dah kua walaupun kecik tapi boleh lah aku basuh kain baju yang dah 2hari tak basuh ni... syukur sangat2 bila air dah keluar.

Tah kenapa hari ni aku sedih pulak... keputusan spm dah nak kua,, and aku yang bersemangat dan berkobar2 nak ambik spm mase tahun lepas kecewa je. abah menentang keras keputusan aku tu. tapi tengok pe jadi kat aku,, aku masih lagi di takuk lama. tak bekerja tak sambung belajar. ashik besarkan badan je... tahun ni semangat nak sambung belajar masih lagi berkobar2 tapi jawapan abah tetap sama. aku masih lagi tak di beri keizinan untuk ambik spm.

Aku kecewa buntu dan sakit hati sangat2. aku nak jugak berjaya. aku nak jugak ade spm pah tu sambung ke peringkat dip..pah tu ijazah pah tu sambung lagi. orang yang tak alami mesti akan cakap... orang pempuan tak payah belajar tinggi2. tunggu orang masuk minang je. tapi aku...aku tak boleh. impian dan harapan aku tinggi.. aku nak sangat sambung belajar. coz aku dah puas di pandang hina.. aku jugak nak berjaya...

Mungkin bagi sesetengah orang spm tu tak seberapa nak di bandingkan ijazah yang setengah orang tu ada. tapi spm tu penting bagi aku... kalo aku g daftar sekarang pun rasanya tak sempat dah. aku langsung tak pernah belajar untuk subjek spm. dan aku jugak bukn seorang yang pandai. pmr aku dulu pun cukup2 makan je 2B4C2D... tapi kalo ade cikgu yang bermurah hati nak mengajar aku,, fuhh sungguh2 aku terima.



2 comments:

KHAIRUNNIESA said...

insyaAllah ada rezeki awk msti cita2 awk akan tercpai gak..mayb ada hikmah disebalik semua ni kan??cuma kta je yg masih xnmpk..sabar la ye..pmr awk pn ok pe..not bad xde ggal pn..msih byk pluang..mngkin nisa xlh rsa apa yg awk rsa..cuma sbg kawan kt dunia maya ni nisa cuma mampu bg kata2 semangat..basha!!(^_^)

yna fazlyna said...

thanz nisa... kata2 semangat pun dah cukup. yna masih lum nampak hikmah di sebalik semua ni.. sabo je lah kekuatan yang yna ada