Followers

March 16, 2011

Bukan tak sabar tapi...

As-salam

Bukan tak sabar tapi...

aku sedih sekejap. aku bukan seorang yang serius untuk bercinta. bukan sebab aku playgirl tapi aku berhati2 memilih laki yang akan bimbing aku. belum apa2 dah berjanji setia,, jujurlah ikhlaslah... tup2 dah ada gurl lain. ni yang aku tak mahu... aku cemburu tengok kawan2 aku yang dah bahagia dengan pasangan masing2. tapi aku still mencari lelaki yang betul2 nak terima aku.
Umur aku dah 18tahun 3bulan. walaupun remaja yang seusia aku tengah berebut2 mencari ilmu. tapi aku still kat umah berebut2 menguji cinta lelaki. masih adekah laki yang sudi dengan insan sehina aku. tah ar... bila aku taip entri ni air mata aku dengan sendrinya mengalir. aku menyesal dengan apa yang aku dah buat dulu... aku main2 kan lelaki. aku kecewakan lelaki yang suka kan aku. and sekarang balasannya aku dapat. cash lagi!
Lelaki... aku mencari lelaki bukan jantan yang hanya bertuankan nafsu. susahkan jadi seorang fazlyna yang sering di uji dengan berbagai cabaran dan dugaan. kadang2 aku rasa tuhan tu tak adil. kenapa mesti aku yang di uji dengan berbagai dugaan. kenapa tak orang lain! kadang2 aku putus asa dengan hidup ni. tapi bila di fikir balik. aku masih ada dia. dia lah segalanya bagi aku.. kalo aku tak de sape nak jage dia. dia masih perlukan aku...
siapa dia tu tak perlu korang tahu. aku masih lum sedia nak kongsi dengan korang siapakah dia di hati aku...

lelaki...


10 comments:

My MiRa said...

yna sayang,,,
dengar sini...kamu still muda..
dalam umur macam ni belom sesuai untuk kamu cari cinta lelaki atau berjanji setia dengan mana2 lelaki..berkawan boleh but just berkawan biasa2 sudah...perjalanan kamu masih panjang..jangan fikir lagik tentang siapa lelaki yang boleh terima kamu atau lelaki yang akan setia or what ever....yna...hidup yna masih jauh...simpanlah cinta tu hanya untuk dia yang bakal jadi suami yna kelak....

norfadillah said...

hye u... umur yna muda lagi.. 18tahun..

relax.. masih ramai lagi lelaki yang ada kat luar sana yang nak kat yna.
Allah tue adil. Dia beri kita dugaan supaya kita lebih matang dan insyaAllah, Dia ada suprise terbaik untuk yna masa akan dtg. Yna sabar oke..

Kumbang Jingga said...

rileks n cool je..kumbang ni dh umur 26 takde awek pun heheh..ingt nk kawin terus takmo kapel2 ni hehehe

yna fazlyna said...

mira: thanz mira.. kalo boleh yna nak nikah sebelum umo yna 21tahun. ade sesuatu yang yna kne uruskan sebelum umo tu.

nor:still muda tapi tah lah...

kumbang: orang laki boleh lepas dari tanggungjawab. tapi orang perempuan. walau sejauh mana dia lari tapi sejarah tu tetap akan mengekorinya.

intan.maisarah said...

..
cintai diri anda dahulu
faham?

Unknown said...

yana....ermm...dah la eh..xyah sedih2 k..

benda yang berlaku ada hikmahnya...skrg kita perit dengan ape yang berlaku..nnti kita akan mngecapi kemanisan dari keperitan yang kita tanggung..

allah mnguji hambanya tidak lebih dari kemampuan seseorang hamba tersebut..:)

yna fazlyna said...

intan: hum tah lah eh.. susah nak cinta dri sendri ni..

niq:adoii yna memang tak mampu. tapi dari kecik dah di uji macam2. tah lah... seb bek iman kuat lagi...

storyfromme said...

jangan sedih2 ye yana.ramai lagi laki yg baik kat luar sana :P

Shafiq said...

as salam..
saudari, jangan mengeluh. Insyaallah, akan ada lelaki baik di luar sana untuk awak. Bersabar ye. :-) Kita dikecewakan supaya kita belajar menjadi lebih menghargai dan berhati-hati. :-)

yna fazlyna said...

story: memang rmai tapi lum jumpa lagi yang tol memahami.

shafiq: berhati2. terlalu berhati2.. tapi same je..