Followers

January 24, 2011

Kerinduan seorang anak terhadap bapanya...!

As-salam

Ape kena mengenatajuk entri dengan aku???
abah akak rindu, tapi akak tak nak ngaku coz akak sayang+sakit hati!
Mase kecik2 mak selalu cite macam mana susahnya dowang nak dapatkan aku. Sampai abah bernazar, kalo mak ngandung dapat anak perempuan abah akan masak nasi berianai dan sedekah dekat jiran2. and tup-tup... 24/12/1992 lahirlah aku anak perempuan yang di tunggu2 selama ni. bila mak cerita aku gembira+banggalah pulak. yelah kan... dalam adik beradik yang seramai 4 orang ni, aku sowang je anak pempuan.
Walaupun aku ade sowang adik lelaki, tapi aku tetap yang istimewa.huhu nak tau sebab pe? mase kecik2 pe yang aku nak abah akan tunaikan. cakap je nak ape fuhh abah akan buat. anak perempuan sowang lah katakan... tu yang manja lebih sangat. Walaupun aku ade sowang adik laki, tapi aku tetap yang paling istemewa. tetap paling manja.
Tapi semua tu tak lama lah... abah kene ragut dengan seseorang yang buat aku dah tak berapa sayang dekat abah aku sendiri. sendri mahu ingat ar. dah tu, si peragut ni ngandung dapat anak perempuan pulak..! lagi lah aku semakin benci dekat peragut tu. dah ar rampas abah aku, pah tu anak die yang aku tak ngaku adik aku tu pun rampas abah aku.
Aku paling suke bila aku jauh dari abah, nak tau kenape? sebab bila aku jauh die baru nak ingat kat aku, die baru nak col and ambik tau pasal aku. cam pagi tadi. Dia col, die kate kalo ade masalah bagi tau je. tak de topup bagi tau ti abah topupkan.hum... abah walau macam mana pun akak tetap rindu dekat abah yang dulu, yang sering manjakan dan yang sayang kat akak sangat2. 
Akak tak suke balik dan duk johor. coz ti akak tak dapat nak jumpe abah, abah mesti kat rumah peragut tu. tapi akak tetap kene balik kne temankan mak.hum... i miss you so much!!! my lorve abah!!!

3 comments:

azureen yazid said...

sabar eyh..
mcm mn pn beliau tetap abah yna k..
have a nice day

yna fazlyna said...

thanz zureen..susah nak ubat hati yg sakit dengan tibe2

Fyza Feeza said...

uwaaaa...sdeyh pulak aku bce..tp kan lin,ko kne terima abah ko seadanya smentara die msih ada..t bile die da tade,lagi ko myesal..mcm aku..skang tp2 ari aku rindu arwah abah aku..stiap kali aku balik lok heng,die slalu belikan mknan tuk aku.sbb die th pe aku suke.tp skang ni die da tade...sedeyh sgt sbb bile balik,aku rindu nak suh die belikan makanan or pape tuk aku..aku nyesal sbb jauh dari die...