Followers

July 22, 2010

perempuan dan diet

Aku tak mboh cakap sape2..tapi tergolong dengan orang yang gle berdiet. coz aku rase badan aku terlalu gemuk. walaupun sudah puas berdiet tapi tak kurus2 gak. myb aku tak leh nak jauh kan diri dengan nasi. nasi satu-satunya makan yang aku suka sangat. selain tu aku gak suka makan coklat,ais krim and masak ayam kari.

Entah ar nape, tapi aku leh bertahan untuk diet seminggu or sebulan je. and pah tu terus aku makan semula makanan kesukaan aku tu. tapi hari ni aku dapat tau sesuatu yang membimbangkan aku. KOLESTROL tinggi!!! uiii aku takut.

Ade sowang mak cik bagi tau kolestrol tinggi boleh sakit jantung. aku tak nak mati cepat. so mulai hari ni aku kan berdiet,, and tak kan makan makanan yang berlemak and berkolestrol tinggi lagi. mulai hari ini, saat ni aku akan berdiet. aku nak kurus and tak nak mati cepat.

MENU DIET

sarapan: 1biji epal
              3keping biskut
              1gelas air masak
              1gelas susu rendah lemak
tengah hari: 2 gelas air masak (sebelum makan)
                  makan ikan and sayur
                  jangan makan nasi
petang: 1gelas air masak
            1biji epal
            3 keping biskut
malam: 1gelas susu rendah lemak

~banyakkan minum air putih....erm cukup ar ni.

5 comments:

velasrizal said...

btol tu..minum air kosong tu diet gak..

Kesan Produktiviti Pekerja Sepanjang Piala Dunia 2010

IRAH HAJERAH AZMAN said...

I chubby sejak lahir. tapi skang ni kurang ke chubbyan .oh tak gebu sudah.

some tips la kan.

jangan skip waktu makan.bila u skip, metabolisma u akan jadi malas.
makan boleh tapi jangan terlalu banyak. cam if u craving for ice cream, just go and get it after heavy meal. tp janganlah mentarah sampai abis 1 pack, makan sesudu dua cukup untuk pencuci mulut.bila ko rasa nak nguyah time tgk cerita korea, go and get fruits, bukan junk food. and hell yeah, work out tu perlu. see... tak payah nak tahan lapar dah :)

Dalam Ketawa Masih Ada Tangis yang Bersisa tapi Jangan Merenung Terlalu lama Si Kaca Yang Tak berharga

Unknown said...

xbaik diet2.. joging je..hehe

my recent post:
CAFE WORLD BUAT ANDA BERUBAH??

yna fazlyna said...

thanz velasrizal..

yna fazlyna said...

buat iera hajerah azman..
thanz ye.
yna akan periktikkan tips yang di beri...