Followers

July 21, 2010

sebelum dapat bukan main lagi...

Melihat dari mate kepala aku sendiri...al kisah seorang perempuan yang berkahwin dengan seorang lelaki.Aku panggil kak M je lah. Kak M merupakan anak sulung di dalam kuarganya. And laki dia pula anak bongsu. Nak di jadikan cerita sebelum mereka berkahwin laki dia baik sangat. Kemana bakal adik ipar ajak kluar dia ikut je. and dia mesti hantar.

Tapi setelah hampir setahun berkahwin, laki Kak M tu mulalah tunjuk belang. Adik-adik ipar ajak kluar je dia tak mahu. And kak M tak leh buat ape. kadang-kadang aku kcian dengan Kak M, adik-beradik dia ramai. and dah jadi tanggung jawab Kak M lah untuk membantu kluarga. walaupun waktu tu dia dah kahwin.

Sebelum kak M kahwin segala keperluan di rumah kak M yang sediakan. tapi selepas kahwin ni dah susah nak bantu keluarga... kad bank pun laki dia pegang. coz laki dia takut kak M bagi duet kak mak dia.

Moral of the story... sebelum dapat jangan berlagak baik, tapi bila dah dapat segala tembelang pun pecah.

6 comments:

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

nak patah balik tak boleh.. kena berbincang la suami isteri tu.. kita yg blm memilih nih sila la buat pilihan yg tepat..

cheqna said...

salam
sebab tu cheqna kata masa bercinta boleh dikatakan semua hipokrit..bila tinggal sebumbung baru tahu kebenarannya

yna anylzaf said...

btul tu cheqna..
sebelum kawin baik je.
takut pula nak kawin.

yna anylzaf said...

nak pilih2 ni susah..yang tangkap muat banyak ar..tol tal aisumi?

diraja22 said...

apa yg penting.. tolak ansur..

yna anylzaf said...

tolak ansur memang penting..
tapi laki pun perlu bertimbang rasa..