Followers

July 23, 2010

degil gle...!!!

Bangun je tido pagi tadi aku hangin 1 badan..! adik aku yang laki tu tak nak g sekolah. Puas pujuk pun dia tetap berkeras tak nak gi sekolah. Jalan terbaik, aku pun col mak aku, eh same juga. Dia tetap tak nak gi sekolah. Aku pun col ar bapak aku... em hampeh. same je! tak jalan juga.

Mula-mula abah cakap baik-baik ar kan... pujuk-pujuk. Tapi tak makan saman jugak. die tetap tak nak sekolah. aku ape lagi naik hantu ar!!! aku belasah dia cukup-cukup. berbirat badan dia aku henga. biar padan muka dia. baru dia tau aku ni garang...!

Sampai cikgu adik aku col bapak aku. cikgu suh adik aku datang sekolah juga. lambat pun tak pe. sebab ade taklimat penting. Tahun ni kan dia akan duduki peperiksaan penting.(UPSR)... aku sedih tau ngan perangai adik aku ni. sekolah agama tak nak. sekolah kebangsaan pun tak nak.

Aku ni yang nak sangat sambung sekolah, tapi tak dapat. tapi dia peluang kat depan mata pun dia tak mahu. dah ar tinggal dia je yang sekolah, tapi dia dah tunjuk kan minat tak nak belajar. aku pun tak tau ar nak buat macam mana lagi... nak di biarkan nanti hancur lah dia. bila di nasihat, masuk telinga kanan kua telinga kiri. langsung tak masuk nasihat yang aku beri 2...

Wahai adik ku tersayang..kenapa buat akak macam ni. akak nak adik pandai.. and berjaya.