Followers

June 25, 2010

pap smear

PAP SMEAR....penting untuk wanita masa kini. Dengan rawatan pap smear sahaja kita dapat mencegah penyakit KANSER SERVIKS.Penyakit ke dua terbesar yang banyak membunuh wanita. Baru-baru ni, aku lihat iklan dekat tv 3. Mengenai kanser serviks inilah. Aku bersyukur sangat sebab aku cepat tersedar. Dan aku salah seorang yang pernah lakukan rawatan kanser serviks.
Dan sekarang aku benar-benar bersyukur bcoz...selepas rawatan pap smear beberapa kali akhirnye terdapat perubahan. Aku tak perlu ke hospital besar untuk lakukan rawatan pap smear. dekat kk je aku leh buat rawatan tu secara rutin. Iaitu 6bulan sekali. Sepatutnye 3 tahun sekali tapi di sebabkan aku ade masalah aku kene buat 6 bulan sekali.tapi tak pe.. ini semua untuk kesihatan aku juga kan..
Pesanan aku kepada perempuan-perempuan jage kesihatan dan lakukan pemeriksaan pep smear. jangan malu..KERANA YANG PATUT HAPUS HANYALAH KANSER SERVIKS

2 comments:

Nuar said...

Aku tgk iklan tu gak. Pastu member aku tanya.. Serviks tu apa? Aku senyu dan jawab penuh berhemah. "Kanser nie hanya jadi kat orang lelaki sahaja yang namanya Rahim." Pastu dia baru teringat.."Ooo servik..paham2." Hehehe...

yna anylzaf said...

hehe banyaklah untuk RAHIM..untuk orang pempuan je lah..