Followers

July 17, 2010

buah durian

Bila musim durian tibe, teringat waktu aku budak-budak dulu. Abah mesti beli durian 1 bakul. Untuk aku anak kesayangan die lah katekan. tapi itu dulu lah.sekarang mengidam je lah. bila mintak tak de maknanya dia akan belikan.
     Tapi yang aku hangin sangatkan, hari-hari balik umah bukannye nak masuk dalam. tapi terus je gi belakang umah. nak tau sebab pe??? sebab durian ar. geram tol aku. kadang-kadang aku terpakse nyorokkan durian tau. sebab takut abah aku amik.
     Yang peliknya hari-hari dia amek durian kat umah aku. setahu aku abah tak berapa minat makan durian. paling-paling pun abah akan jamah seulas setiap durian. bila aku risik-risik kat mak. rupanya bukan abah yang makan durian.

Tapi perempuan tu.

      hai...nasib-nasib.nak makan durian pun terpaksa berebut ngan mak tiri. adik tiri pun hantu durian.

2 comments:

saya_arief said...

ni bukan hantu durian datang..
haha..durian bez...

yna anylzaf said...

a,ah tau tak pe...
durian bez and sedap