Followers

September 27, 2013

Bukan mudah untuk melupakan!

Ahhhh tajuk je pun mesti dah tahu apa yna nak update, tak ada kerja lain. ini mesti pasal cinta lagi dan lagi. Biasa ar, url blog pun dah tertulis CERITACINTAYNA.BLOGSPOT.COM. hum... Sebenarnya hidup ni tak pernah lari dari perkataan Cinta. Cinta kepada Pencipta, Manusia, Rasul dan apa-2 saja.

26/9/2013-Genap sebulan yna putus dengan Dia. Tak sangka rupanya sakit jugak putus cinta ni kan. itulah ganjarannya apabila mencintai manusia melebihi diri sendiri. Sesuatu yang di rancang tidak menjadi kenyataan. kenyataan tetap kenyataan, hidup harus di teruskan, putusnya sesuatu hubungan tak bermakna berakhirnya hidup ini.

Alhamdullilah, setelah sebulan berlalu, yna rasa okey sikit berbanding hari-hari yang lepas. teman rapat, mereka-mereka di sekeliling saja yang tahu apa yang yna alami. sehingga yna rasa, dunia ni tidak adil. Astagfirrullahalazim! begitu kuat penangan putus cinta sehingga yna hampir terpesong. Nasib baik ada sahabat yang ada dikala ku suka, di kala ku duka.

Nasihat demi nasihat di beri sehingga yna tersedar, hidup ini bukan untuk menikmati cinta kepada manusia, tetapi untuk menikmati cinta ke pada yang esa, yang di atas sana lebih penting berbanding cinta kepada manusia. Terima kasih sayangku Nurnasuha yang banyak bersabar dengan luahan demi luahan yang ke beri.

And now, life must go on! jangan pandang belakang lagi, berpegang pada janji tuhan. setiap manusia di ciptakan berpasangan, jadi jangan takut jika ada jodoh tak akan ke mana.

Meskipun masih bersisa rasa cinta kat hati untuk dia, tapi NORFAZLYNA WARNOOR kena kuat semangat tempuhi hidup yang mendatang tanpa dia sebagai cinta hati. Jangan membazirkan air mata untuk yang tak sudi, tetapi luangkanlah masa untuk mereka yang sedia menanti.




2 comments:

Mysara Ab Rahman said...

stiap yg berlaku ada hikmahnyer! kne kuat semgat! :)

yna fazlyna said...

thanz dear..