Followers

September 1, 2011

Perlu ke kahwin???

As-salam

Selamat malam korang...!

tajuk- Perlu ke kahwin??? perlu ke??? tah ye... tapi kalau dah di tentukan untuk menikah harus ke di tolak jodoh itu? kalau aku pulak aku tak tahu... pengalaman yang aku lalui sekarang ni buat aku takut nak kahwin. Sebenarnya aku tak suke poligami... tah le. aku memang tak suka berkongsi. aku ni dah lah kuat cemburu, kalau berkongsi ade kang yang makan hati ..
aku: Mak nak akak kahwin umur berapa?
mak: ...(senyap)
aku: Mak cepatlah jawab...
mak: ... mak sebenarnya tak kesah. kalau kau dah jumpa jodoh, nak kahwin ye kawin. tapi kalau ko tak nak kawin pun tak pe. mak faham keadaan kau sekarang ni.
aku:...(senyap)
mak: buat masa sekarang jangan fikirkan pasal kahwin lagi, fikirkan pasal syafiq je dah cukup... tak payah nak pecahkan kepala otak mikir hal yang bukan2 tu!(ayat aku tapi lebih kurang sama ngan apa yang mak aku cakap)

um... ni lah syafiq pengarang jantung hati aku!

buat masa sekarang aku memang malas nak fikir tentang kawin selagi aku tak jumpa lelaki yang betul2 boleh terima syafiq kerana sayang bukan kerana terpaksa. lagi pun buat masa sekarang aku memang dah tak de hati dekat insan yang bernama lelaki. biar lah jodoh tu datang sendri dan bila aku betul2 dah sedia.

p/s: moral- berfikir dulu sebelum buat sesuatu yang tak di duga..!

2 comments:

tiQz said...

kalau ada jodoh tu.. mmg akan dtg punyer...

kalau kejar jarang dpt..

yna fazlyna said...

tol2...kalo kejar macam mane pun... kalo dah name nye bukan jodoh. tak dapat jugak..