Followers

September 19, 2011

Kain mak cik terkoyaklah! [ceritacintayna.blogspot.com]



"Mak cik, mak cik... kain mak cik terkoyaklah."
mak cik: " kenapa mak cik tak perasan ye?"
" senang je jawapannya. memanglah makcik tak perasan. dah mak cik sebok jaga kain mak saye,, sebab tu mak cik tak perasan kain mak cik terkoyak!"

hah ambik kau debik kat muka! hum... ni lah masalah bila dudukdi felda@kampung. ada saja orang yang hendak menyibuk jaga tepi kain orang. kalau jaga yang betul tu tak apa lah jugak. ni yang sebok2 jaga hal orang lain buat apa. jaga hal sendiri lebih baiklah. kainsendiri koyak tak perasan, kain orang lain sebok dia nak menjaganya.

baik makcik2 sekalian ni pergi surau, buat amal ibadah. baru betul!

semalam aku betul2 geram+sedih. tolonglah... aku mohon sangat2 jangan masuk campur hal aku lagi. aku tahulah nak uruskan syafiq tu macam mana. aku bukan tak nak nikah. tapi aku still tak jumpa jodoh yang betul2 boleh terima syafiq sebagai anaknya. aku tahu lah tak lama lagi syafiq akan sekolah. masalahnya kalau aku nikah main tangkap muat je, nanti siapayang merana? aku jugakkan!

aku hargai 'pendapat' korang yang menyakitkan tu. tapi tolonglah hormat perasaan aku. macamlah aku ni tak de perasaan sampai korang suruh aku buat perkara yang dah terang lagi bersuluh aku tak nak buat. kalau aku nak buat perkara tu, dah lama dah. dari syafiq belum lahir lagi. sekarang pun dia dah kahwin. dah ada anak bini. biarlah dia ngan kehidupan dia. and aku dengan kehidupan aku sendri.

semalam aku betul dah putus asa dengan hidup aku. aku rasa macam nak mati je. habis cerita, tak pun lari jauh dari felda yang menyakitkan ni. tapi sampai bila aku nak lari? sedangkan masalah tu akan terus membelengu aku! ya allah! aku rasa aku dah tak kuat lagi nak menghadapi cobaan mu ini! orang kata apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. tapi aku masih tak jumpa lagi hikmah hidup aku ini!

kalau lah aku tahu hidup aku akan jadi macam ni,, dari kecik lagi aku suruh mak aku bunuh je aku. biar aku aman dekat dalam sana! bila syafiq lahir,aku tak fikir apa pun. yang aku fikir nak besarkan dia dan didik dia jadi anak yang soleh. tapi langsung tak terfikir tentang masalah yang satu itu....! arrrhhhh! ak sangan tertekan sampai mengganggu tidur malam aku.

tahu tak aku sekarang ni terpaksa telan pil kk untuk tidur malam yang lena. aku taksuka fikirkan masalh ini. tapi masalah ini akan terus mengejar aku selagi aku masih bernafas!




3 comments:

Pendamba Mawar said...

sabar ye.orang lain mudah nampak keburukan kita daripada menolong menampal kelemahan kita.

oh jgan amalkan ubat tu..bhaya taw... sbar taw..

yna fazlyna said...

thanz mawar... yna akan cube kurangkan makan ubat.

gaung said...

hurmm sangan tu ape??hehe..

kalau diikotkan masalah memang banyak masalah tapi kite kena pikir adekah itu memang BENAR BENAR masalah bagi kita..?

ENTRI TERBARU: Tonton TV1,TV2,TV3 di FB,TERSEREMPAK NUFFNANG DAPAT 3 BE free,UGUT RM5000 tutup Rahsia Hamil