Followers

January 8, 2011

selera ku dah berkurangan

as-salam

sejak duduk kat melaka ni selera makan aku dah berkurangan. tabik spring ar kat diri sendri. ye ar. selama 2 tahun selera makan aku membuak2. pantang nampak nasi mesti nak makan. pah tu bile ade duet petang g kedai muzafar pekena burger. tah aku pun pelik dengan diri sendiri kenapa selera aku ni lain macam. puas diet tapi tahan 2 minggu eh makan nasi semula. itu lah aku. sebab tu tak lama je... umur aku 15 tahun baju saiz m @ s aku masih boleh sarung. masuk umo 17& 18 juz baju saiz l je yang aku leh sarung.

malu jugak bile jumpe kawan2. badan dowang still slim tapi aku macam kene pam je. semakin lame makin gemuk. bulan puase tahun lepas. aku try minum rx lite. 1 kotak je. lepas tak minum fuhh badan aku makin menjadi2 gemuknye.. sehinggalah berat aku naik ke 86kg. macam tak percaya. tapi itulah hakikatnya.

tapi sejak duk melaka ni. makan dah leh kontrol. dah tak makan yang lemak2 sangat. um so aku cabar diri aku selama 6 bulan ni berat aku dari 86kg tutun ke 70-75kg. aku tak nak turun banyak sangat. turun ckit2 pun jadi lah. aku fobia nak makn ubat kurus. tapi kalo ade orang nak sponsor aku kurus, aku sedia menerima huhuhu.....

No comments: