Followers

December 31, 2010

Gara-gara BOLA

as-salam

gara-gara bola aku bertekak dekat f.b dengan sowg kawan aku kawan aku ni owg indon lah kan. biase ar berkawan biar ramai sampai mat indon ni pun aku sapu jek buat kawan. sempena pelawanan bola antara indonesia dengan malaysia. aku ni memanglah kaki bangku, pulak tu aku langsung tak minat main bola niw. aku sekadar bertanya dekat mr R(mat indon ex-kawan aku) tu, sape yang menang perlawanan bola tu. Fuh!!!! dia kasi aku panas. dier kate Malaysia yang menang, aku pun ucap alhamdulillah coz malaysia dah menang....

eh tibe-tibe die cite sal bola kat aku, and macam mana malaysia boleh menang. die kate malaysia main taktik kotor, yak ni malaysia gunakan laser untuk mengaburkan pandangan pemain indonesia. yang aku panas sangat tu die kutuk-kutuk malaysia. macam lah aku ni bukan orang malaysia. die kata die malu jadi rakyat malaysia, aku pun cakap ar, buat apa nak malu, dia bukan rakyat malaysia. yang rakyat malaysianya aku. dan aku cakap 'AKU GAK MALU JADI RAKYAT MALAYSIA' dan yang sepatutnya malu die coz jadi rakyat indonesia.

walaupun aku tak mengikuti perkembangan bola sepak negara tapi cukup pantang bila ade yang duk kutuk-kutuk negara yang aku sayang niw. bagi aku malaysia ade lah negara yang aman makmur, tak macam kat negara dia. mase aku duduk kat johor aku selalu tonton tv sctv yak ni siaran indonesia, bile berita aku jadi sedih. bendera malaysia di pijak, di lukis gambar lanun. perh macam lah rakyat malaysia ni tak de hati dan perasaan.




No comments: